Uncategorized

Goede telefonie voor huisartsen

Posted On november 12, 2018 at 1:57 pm by / Reacties uitgeschakeld voor Goede telefonie voor huisartsen

Als je licht gewond of ziek bent is de huisarts de eerste persoon die je belt. Je kunt vervolgens telefonisch al advies krijgen of je plant een afspraak in bij de arts of assistente. Telefonie voor huisartsen is dus heel erg belangrijk. Zij moeten altijd bereikbaar zijn en de telefoon moet te allen tijde goed werken. Een huisarts kan zich geen storingen permitteren. Ben je als huisarts op zoek naar een goed systeem voor telefonie? Let dan zeker ook op onderstaande punten.

Nooit meer lange wachtrijen

Zorg dat je altijd bereikbaar bent. Dit klinkt misschien logisch, maar mensen moeten vaak in de wachtrij staan voor zij iemand kunnen spreken. Let er daarom op dat spoedgevallen altijd voorrang krijgen. Je kunt de telefoon zo instellen dat er een andere ringtone klinkt wanneer in het keuzemenu aangeven dat er een spoedgeval is. Zo weet de assistente meteen wanneer er een spoedgeval is. Ook zijn er systemen waarbij de assistente kan zien hoeveel mensen er in de wachtrij staan en hoe lang zij al wachten. Met deze informatie kan zij hierop inspelen door er bijvoorbeeld een collega bij te vragen.

Tijd besparen

Er zijn veel zaken waarbij een patiënt niet per se een assistente hoeft te spreken. Bijvoorbeeld wanneer zij een afspraak willen afzeggen of wanneer zij een herhaalrecept willen aanvragen. Je kunt hiervoor een aparte optie maken in het keuzemenu. Wanneer de patiënt deze optie kiest kan hij een bericht inspreken en de assistente kan het bericht beluisteren op een moment dat zij daar tijd voor heeft. Zo is de patiënt geholpen zonder dat hij een assistente heeft gesproken. Dit bespaart beide partijen veel tijd.

Nog efficiënter werken

Er zijn verschillende systemen voor telefonie die ervoor zorgen dat het werk nog efficiënter gedaan kan worden. Er zijn bijvoorbeeld systemen waarbij je eenvoudig met een headset kunt werken. Als de assistente dan aan het werk is op een andere werkplek kan zij alsnog de telefoon opnemen. Ook zijn er systemen die je kunt koppelen aan je computer. Zo kun je op de computer zien wie er belt en kun je meteen het juiste patiëntendossier openen.